23 Şubat 2015 Pazartesi

Avukat E-İmza

Avukat meslektaşlarım tarafından avukat e-imza sisteminin kullanılması hem bir kolaylık diğer bir taraftan da bir zorunluluk haline geldi. 
Şahsım adıma belirtmem gerekirse para ile yapılan işlemler dışındaki tüm işleri artık barodan temin etmiş olduğum avukat e-imza cihazı vasıtası ile yapıyorum. 

Ceza Mahkemelerine ilişkin tüm dilekçeleri UYAP'tan gönderiyorum. Başlangıçta temyiz dilekçeleri konusunda UYAP'a güvenmiyordum. İşlem yapılıp yapılmadığı  konusunda tereddütlerim oluyordu. Bu tereddüdü bertaraf etmek için dilekçeyi gönderdikten sonra yazı işleri müdürüne telefon ile arayarak işlem konusunda bilgilendirme yapılırsa tereddüt söz konusu olmuyor. 

Ön büro sisteminin oturması ile kalem ile diyaloğa girme zorunluluğu tamamen kalkmış olacak. İş yaptığım mahkemelerin kalemlerindeki memurları artık tanımaz hale geldim. Diğer taraftan büro ortamında evrak göndererek adliyeye git gel için harcamış olduğum zamanı artık kendime ayırabiliyorum. Hatta büroda da hazır kıta bekleme zorunluluğu da kalkıyor. Büroyu sadece müvekkil görüşmelerinde kullanıyorum. 

Halihazırda elektronik tebligat sistemine kaydım bulunmadığı için PTT görevlisi Cemal Beyden tebligat almak için büroya gidip geliyorum. Tebligat almamış olsam randevular hariç büroya gitmeme gerek kalmayacak. 

Avukat e-imzasını yanında taşıyarak istediği her yerden evrak gönderebiliyorum. Evrakları bulut sistemine dayalı olarak İnternet ortamında muhafaza ediyorum. Aynı e-posta adresim ile Google Drive hizmetinden faydalanıyorum.  Ofise bir evrak geldiği zaman bu evrakı tarayıcıdan geçirerek drive klasörüne atıyorum. Böylelikle nereye gidersem gideyim tüm dosya arşivimi yanımda taşımış oluyorum. Adliye giderken yanımda klasör taşınama gerek kalmıyor. Gerekli bir evrak olursa baro odalarından İnternet'e bağlanarak evrak çıktısı alıp onaylama yapıyorum.

İstanbul adliyelerin birleşmesinden sonra İnternet Teknolojisinin nimetlerinden faydalanmak büyük şehir İstanbul'da avukatlık yapmayı daha kolay hale getirdi. Geriye iş alarak işleri en iyi şekilde sonuçlandırmak kalıyor. Tüm avukat meslektaşları kolaylıklar diliyorum.