3 Ağustos 2015 Pazartesi

Hukuk Fakültesi Taban Puan Uygulaması Fiyaskosu

Hukuk fakültesi kontenjanlarının yüksekliği üzerine süregelen uzun tartışmalar sonrasında tıp ve hukuk fakülteleri için getirilen taban uygulaması sınav öncesi dönemde uzun tartışmalara yol açmış hatta bu uygulama aleyhine dava bile açılmıştı. 

Her ne kadar bu uygulama ile hukuk fakültesi tercih edeceklere ilişkin bir sınırlama getirilebileceği düşünülmüş ise sonucu fiyasko olarak nitelendirirsem her halde hata yapmış olmam. 

http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/OSYS2015YerlestirmeMinMaxTablo-423072015.pdf adresinden temin edebileceğiniz listeye göre hukuk fakültesini tercihlerinde 200 'den az kontenjan açık kalmış durumda. Ek yerleştirme sonrasında boş kalan 200'e yakın kontenjanında neredeyse tamamı dolmuş olacak. Bu arada daha önceli yazılarımdan biri olan Hukuk Fakültesi Kontenjları yazımda da görüleceği üzere toplam kontenjan sayısı 15. binin üzerinde. Yani bu uygulama sadece yüzde 1'lik bir azalmaya sebebiyet verdi ki o da ek yerleştirme sonuçları hariç olmak üzere. 

Yükseköğretim üzerinde karar mercii konumundaki Yüksek Öğretim Kurulu üniversitede açılmış olan bölümlerin kontenjanlarının belirlenmesinde üniversitelerle yıllardan beri tartışma içerisindedir. Hukuk fakültelerinin kontenjanları YÖK tarafından sınırlanmalıdır. Bu sınırlama eğitim kalitesi açısından da şarttır. 

Siz okuyucularımı karamsarlığa sokmak istemem ancak kendimden bir örnek verirsem herhalde daha iyi anlaşır olacağım.

2006 yılında avukatlık ruhsatımı aldığımda Kocaeli Barosu'nda 625. avukattım. Ailevi sebeplerle İstanbul'a baro kaydımı aldırdığımda Kocaeli Barosu'na kayıtlı avukat sayısı 1000'i geçmişti; sadece 5 senede. 

2011' yılında İstanbul Barosu'na nakil olduğumda İstanbul Barosu'ndaki sicil numarası 42 binle ifade ediliyordu. 2006 yılında benimle beraber ve fakat İstanbul'da avukatlığa başlayan meslektaşlarımın sicil numaraları 32 binlerdeydi. 

Bu yazıyı yazmış olduğum 03.08.2015 tarihi itibariyle İstanbul Barosu'na yeni kaydolan meslektaşlarımın sicil numaraları 50 binlerde ifade ediliyor. Bu arada ben Kocaeli Barosu'ndan ayrıldıktan sonra Kocaeli Barosu'nda kayıtlı avukat sayısının da 1200'ü geçtini hatırlatmakta fayda var. Yani ben Kocaeli'den ayrıldıktan sonra 250 civarında yeni avukat Kocaeli Barosu'na kaydolmuş.İstatistiklerde yanılıyorsam lütfen beni düzeltin. 

Sonuç olarak üniversitede iyi bir bölüm okuma hayali ile bu bölümü tercih etmiş olan genç kardeşlerimize şimdiden derslerinde ve meslek hayatlarında başarılar diliyorum. Ben ve benim emsallerim geçen 9-10 yıllık süreçte az da olsa maddi ve mesleki birikim yapabildik. Şimdiden sonra ve ürküten rakamlar karşısında özellikle avukatlığı tercih edecek meslektaşlarımı daha zor günler bekliyor. Hepimize hayırlı işler olsun.

Saygılarımla